loading...
تابلو روان فدک

تلویزیون شهری اصطلاحی است که به تابلو های غول پیکری اطلاق می شود که در کنار چهار راه ها ، اتوبان ها ، بزرگراه ها ، پارک ها و استادیوم های ورزشی بر روی دکل های بزرگی نصب شده و به صورت رنگی تصاویر ویدیویی را پخش می کند . هر تلویزیون شهری با کنار هم قرار گرفتن کابینت های مجزایی با سایز حدود یک متر مربع ساخته می شود . هر کابینت مشابه یک تلویزیون کوچک ، بخشی از تصویر بزرگ صفحه نمایش اصلی را ایجاد می کند . هر کدام از کابینت ها از جزء دیگری تشکیل می شوند که ماژول LED نام دارد . ماژول ها بلوک های مربع و یا مستطیل شکلی هستند که با کنار هم قرار گرفتن تعدادی از آنها کابینت ها ساخته می شوند . هر ماژول نیز به نوبه خود از لامپ های بسیار کوچکتری بنام LED تشکیل شده است . LED ها از مواد نیمه های و در کارخانه های ساخت قطعات الکترونیک ساخته شده و رنگ های متنوعی دارند . LED ها تنوع رنگ زیادی ندارند و در رنگ های قرمز ، سبز ، آبی و گاهی سفید و زرد تولید می شوند . هر LED از پیوند دو نیمه هادی نوع P و نوع N بوجود می آید که آن را پیوند PN می گویند . این پیوند تنها قادر به تولید یک رنگ است . در تلویزیون های شهری برای تولید سایر رنگ ها از ترکیب رنگ سه یا چهار LED با رنگ های اصلی قرمز ، سبز و آبی استفاده می شود . هر پیکسل ( کوچکترین جزء تصویر ) در تلویزیون شهری شامل سه یا چهار LED با رنگ های اصلی است .

Dot Pitch گفته می شود . دات پیچ بر حسب میلی متر اندازه گیری می شود و نشان دهنده فاصله مرکز تا مرکز دو پیکسل مجاور است . دات پیچ با حرف P و به دنبال آن عدد فاصله بر حسب میلی متر نشان داده می شود . به عنوان مثال P12 نشان دهنده این است که فاصله مرکز تا مرکز دو پیکسل مجاور 12mm است .

تلویزیون های شهری از نظر کاربرد به دو دسته Outdoor و Indoor تقسیم می شوند . تلویزیون های Outdoor به طور کامل ضد آب هستند و تا حدودی ضد ضربه اند و همچنین به علت وجود آفتاب گیر روی هر پیکسل در نور آفتاب به راحتی تصویر را نمایش می دهند . از این تلویزیون ها بیشتر در فضا های باز شهری مانند چهار راه ها ، بزرگراه ها ، فرودگاهها ، پارک ها و مصلی ها استفاده می شوند . تلویزیون های Indoor ضد آب نیستند و در اغلب اوقات فاقد آفتاب گیرند و از آنها بیشتر در فضاهای بسته مثل استادیوم های ورزشی  ، سالن های کنفرانس ، سالن های آمفی تئاتر ، سالن فرودگاهها ، سالن مترو و استادیو ها استفاده می شود .  

برنامه ریزی به کامپیوتر احتیاج دارند و برای ادامه کار و پخش فیلم به طور مستقل کار می کنند . هزینه تمام شده تلویزیون ها آفلاین نسبت به ابعاد و مدل مشابه آنلاین به مراتب کمتر و ساخت آن ها ساده تر است اما در ابعاد خیلی بزرگ قابل اجرا نمی باشند .

مطالب فوق معلوماتی عمومی و نه چندان تخصصی راجع به تلویزیون های شهری فول کالر است که اطلاعات اولیه ای برای تهیه و خرید یک تلویزیون شهری یا تابلو فول کالر را در اختیار شما خواننده عزیز قرار می دهد .
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
این سایت صرفاً جهت ارتباط دوسویه در سطح اطلاع رسانی و تبلیغات و سفارش وآموزش در زمینه تابلو روان طراحی شده است. باتشکر تابلو روان فدک
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    چه چیز برای شما مهم است؟